Garuda en Uluwata

29 augustus 2022 - Sanur, Indonesië

Blog 2

Woensdag 24 augustus 2022.

Garuda en Uluwata.

We hadden een druk schema voor deze dag. We gingen geld wisselen en we namen een broodje bij de Mac….moet kunnen…zo nu en dan 😉

Volgende stop was: Garuda Wisnu Kencana Cultural Park.

Een Indiase mythe over de Vogelgod Garuda en Vishnu. Garuda heeft een semi-goddelijke status, omdat hij het rijdier van de God Vishnu is. Hij is de eter van de Naga dat betekent letterlijk slang en is tevens de naam van demonachtige wezens. Van boven zijn ze mens en van onderen een slang.

In deze oeroude Indiase mythe wordt de bijzondere band tussen Vishnu en Garuda de vogelgod verklaard.

Het verhaal geeft veel informatie over de Indiase godenwereld.

Daarna gingen we naar Uluwata apentempel Het pad langs het klif geeft een prachtig uitzicht op de tempel en de zee. De apen waren heel brutaal, en probeerde je bril af te pakken en lieten daarbij hun tanden zien, die waren zo scherp als messen. Als je ze dan wat lekkers gaf, lieten ze de bril meestal vallen.

‘s Avonds uit eten geweest in het Kayumanis restaurant aan zee.

1. Maja:
    29 augustus 2022
    Dat zal een bijzondere dag geweest zijn als ik het zo lees, geweldig omdat mee te maken, en de mac moet kunnen hoor, dat vind ik ook 🥪 veel plezier verder 🤗🌞
  2. Wilma:
    Hee zussie,
    Jullie hebben een prachtig onderkomen en een fantastisch land. Mooie avonturen beleven en herinneringen maken.
    Geniet van het lekkere eten. Nasi koening , saté Kambing en meer lekkers 👍. Geniet er van en nog heel veel plezier. Groeten van Ome Leo
  3. Ina:
    Hey broertje,
    We zijn super aan het genieten! We eten iedere avond in een warung, lokale eetgelegenheid. We eten daar voor gemiddeld 10 euro pp, met dessert en drinken. We geven iedere warung een cijfer, gewoon leuk om te doen en……heel verrassend en superlekker!
  4. Atie:
    29 augustus 2022
    Ja, de apen kunnen heel brutaal worden. Als ze eenmaal gevoerd worden, halen ze apenstreken uit.
    Lekker hoor, om ‘s avonds nog buiten te eten.
    Ga maar lekker door met genieten 😊!
  5. Ina:
    30 augustus 2022
    We hebben nog wel een lijstje van dingen die we willen doen….komt goed!
  6. Helma:
    30 augustus 2022
    Wat fijn dat jullie super aan het genieten zijn hier moet je zeker mee door gaan.
  7. Ina:
    30 augustus 2022
    Dat doen we ook.. donderdag vertrekken we voor 5 dagen naar lombok.
  8. Nico:
    31 augustus 2022
    Prachtig daar zussie , en je huisje zo mooi met zwembad ervoor 😎nou broertje zwemmer , ik zou maar vast gaan oefenen want zussie zwem je er uit straks 👊
    En wat die apen betreft , gewoon een honkbalknuppel meenemen volgende keer 😎😅
    Lekker genieten en tot rust komen , liefs Eva en je broertje 😘
  9. Ina:
    6 september 2022
    Dankjewel voor jullie reactie. Het is echt een hele andere wereld. Ik kom ogen tekort.